FAQ
Hier staan de vragen die we het meest krijgen! Heb je een andere vraag? Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen via het contactformulier.

Hoeveel zijn de verzendkosten?
We hanteren lage verzendkosten van slechts € 3,00 per bestelling voor Nederland en € 8,25 voor België.
Versturen jullie ook naar Belgie?
Ja!
Kan ik aangeven dat ik een bepaalde versie wil hebben?
Bij elk product waar we verschillende versies van hebben kun je de versie kiezen nog voor je deze in je winkelmand doet. Liever een random versie? Geef dat aan in het veld Opmerkingen tijdens het bestellen! Staat er geen versie bij, maar weet je wel dat er meerdere versies zijn? Geef dan in de Opmerkingen door welke versie je het liefste hebt. We doen dan ons best, maar kunnen niet beloven die versie te kunnen leveren.
Zit er een poster bij mijn album?
Een aantal albums bieden een poster in de productomschrijving erbij. Helaas zijn deze posters alleen tijdens de pre-order periode beschikbaar. Je kan dan een poster bijbestellen voor €3,- en dan versturen wij deze ongevouwen in een tube mee met je bestelling. Soms zitten posters ook na de pre-order periode gevouwen in het album – dan zit de poster er gewoon bij.
Posters die na de pre-order periode over zijn vind je onder Merchandise > Posters. Dit zijn officiële posters en sturen we ook in een tube op. In verband met de hoge kosten zijn posters minimaal met 3 stuks tegelijk te koop, of samen met een album.
Heb je een album besteld wat op voorraad is? Dan zit daar dus over het algemeen geen poster bij inbegrepen.
Hoe werkt een pre-order?
Als wij een product nog niet op voorraad hebben maar wel in de toekomst, bieden we pre-orders aan. Vaak zijn dit de nieuwe releases. Dit betekent dat we de producten nog uit Korea moeten ontvangen. Bij elk product staat aangegeven tot wanneer de pre-order loopt en wanneer je je bestelling kunt verwachten.
Zijn er verschillende versies van de pre-order? Je kunt dan je gewenste versie kiezen in het drop-down menu bij het product. Het is ook mogelijk om later je versie te wijzigen.
Soms zitten er extra’s bij de pre-order. Op de afbeelding in de omschrijving van elk product staat welke extra’s dit zijn.
Hoe wordt mijn bestelling ingepakt?
We verpakken de albums/items met uiterste zorgvuldigheid en heel. Veel. Bubbeltjesplastic. Tip: Gooi dit niet weg, maar bewaar het als je zelf iets verstuurd! Beter voor het milieu 🙂
Posters worden altijd verstuurd in een postertube.
Wanneer kan ik mijn bestelling thuis verwachten?
Voor albums die we op voorraad hebben, houden we aan vandaag besteld = morgen verstuurd = overmorgen in huis. Soms is het mogelijk om dezelfde dag nog de bestelling te versturen, en PostNL bezorgt niet op zondag en maandag. Daarom kan het iets langer duren.
De levering van pre-orders hangt af van de specifieke pre-order. We geven een schatting in de omschrijving van het product. Omdat albums nog uit Korea moeten komen, kan het zijn dat het soms langer of korter duurt dan verwacht.
We versturen per bestelling. Heb je dus twee albums gekocht, waarvan een pre-order? Dan versturen we het album wat op voorraad is ook later. Wil je dat niet, bestel de albums dan apart van elkaar.
Kan ik mijn pakket volgen? Wat als ik niet thuis ben?
Ja. Per e-mail krijg je een T&T code waarmee je je pakket kunt volgen en zien wanneer deze wordt afgeleverd. We versturen met DHL en PostNL zij regelen de niet-thuis kaart en nieuwe bezorging. Vaak wordt het afgeleverd bij de buren of wordt er de volgende dag een nieuwe poging ondernomen.
Help! Mijn pakket is aangekomen, maar er is iets mis…
Mis je een item, heb je een verkeerde versie, of is er iets anders mis?
Dat is natuurlijk niet de bedoeling. Stuur een bericht naar info@heyhallyu en we doen ons best het voor je op te lossen. Als je een verkeerd album of versie hebt gekregen, maak het album dan niet open. Dan kan deze retour worden gestuurd zodat we de goede kunnen leveren. Lees hieronder hoe het retourproces werkt.
Hoe werkt een retour?
Alle retourvoorwaarden vind je hier: KLIK
Een retour kan je aanvragen per e-mail of social media bericht. Je ontvangt dan een link naar ons retourportal, waar op basis van je Order ID een retourlabel wordt gemaakt. Deze print je uit en dan kan je het pakket inleveren bij het door jou gekozen servicepunt (PostNL, DHL, GLS). Bij het inleveren van de retour hoef je niet af te rekenen.
Voor een retour moet het product nog gesealed zijn in originele staat. Geopende producten kunnen dus niet retour worden gestuurd, tenzij anders afgesproken met een klantenservice medewerker. Zorg dat de verpakking in orde is: Een dichte doos met tape en het product zonodig beschermd met bubblewrap.
De retourkosten zijn 6 euro. Dit zijn de verzendkosten om het retour te sturen. Het over te maken bedrag bestaat dus uit de productprijs – 6 euro. Bij een omruiling zullen we een betaalverzoek sturen voor de retourkosten + de nieuwe verzendkosten. Mocht het product beschadigd zijn omdat deze tijdens de retour niet goed is verpakt of het product unsealed is, brengen we extra kosten van 6 euro in rekening.
Tellen de albums mee voor de Nederlandse Charts?
Tellen de albums mee voor de GAON & HANTEO Charts?
Ja!
Komen er nog duoane kosten bij mijn bestelling?
Nee, er komen geen douane of andere onverwachte kosten bij je bestelling! Wat je afrekent is het totaalbedrag en dat is inclusief alle kosten die wij hebben gemaakt voor de shipment Kor-NL, douane/inklaringskosten, btw, etcetera.
Hoe worden de prijzen van albums berekend?
We doen ons best de prijzen voor jullie zo laag mogelijk te houden. Omdat we in bulk uit Korea bestellen, scheelt dit veel in de verzendkosten per album, maar daar staat tegenover dat er in Nederland behoorlijk wat kosten bij komen.
We hanteren een vaste formule voor elk product. Dit is de inkoopprijs + verzendkosten vanuit Zuid-Korea + extra kosten + winst + btw.
De extra kosten bestaat uit alles eromheen: Denk aan invoerrechten, transactiekosten, administratiekosten en de kosten om je bestelling te verpakken.
De winst gebruiken we om weer nieuwe/meer voorraad in te kopen. Daardoor konden we bijvoorbeeld ook lightsticks gaan aanbieden. Van deze winst gaat echter nog belasting af en extra kosten als retouren gaan hiervan af.
BTW zijn wij verplicht te rekenen. Dit betekent dat als bovenstaande rekensom is gemaakt, we nog 21% boven op de prijs moeten doen. Het is vooral hierdoor dat we qua prijs duurder uit kunnen vallen dan als je het zelf uit Zuid-Korea besteld. Dat geven we toe Ons voordeel: Betalen met iDeal, snelle levering en Nederlandse service.